Iepriekšējā springtime versija
Springtime mākoņi

SEO





Mājas lapu optimizācija

SEO („search engine optimization”) vai web lapas ranga uzlabošana meklēšanas sistēmās ir mājas lapu optimizācija meklētāju sistēmām, kā rezultātā, veicot meklēšanu pēc noteiktiem atslēgvārdiem (tādiem, kas vislabāk atspoguļotu Jūsu preces vai pakalpojumus) lielākajos interneta meklētājos, piemēram, Google, Yahooo un MSN, optimizētā mājas lapa ieņemtu iespējami augstāko pozīciju meklētājsistēmas rezultātos.

SEO mērķis

Nav noslēpums, ka ļoti daudzi interneta lietotāji izmanto meklētājsistēmas, tādas kā Google, MSN, Yahoo un citas, lai atrastu sev interesējošo informāciju. Pierādīts, ka 87% apmeklētāju WEB lapu atrod tieši caur interneta meklētājiem pēc noteiktiem atslēgas vārdiem. Tā kā meklētājsistēmas piegādā lielāko daļu apmeklētāju ikvienai mājas lapai, vienīgais nosacījums, lai arī Jūsu mājas lapa tiktu pie jauniem apmeklētājiem, ir jāpanāk, ka meklējot informāciju meklētājsistēmās pēc konkrētiem atslēgas vārdiem, tā uzrādītos, kā viens no pirmajiem rezultātiem, jo reti kurš apskatās tālāk pirmajiem 10 rezultātiem, kur nu vēl tālāk. Izmantojot dažādus SEO paņēmienus, tiek veicināta mājas lapas augstāka atbilstība dažādos meklēšanas tīklos, tādēļ optimizētajai mājas lapai ir daudz lielākas iespējas parādīties atbilstošajos rezultātos, kad meklētājā tiek ievadīti konkrēti atslēgas vārdi un frāzes. Ja Jūsu mājas lapu nevar ātri atrast ar interneta mekklētājsistēmu palīdzību, Jūs zaudējat ļoti lielu mērķorientētu apmeklētāju daļu, kas meklē tieši to, ko piedāvā Jūsu uzņēmums. Tādēļ – jo augstāk meklēšanas sistēmās tiks ierindota Jūsu mājas lapa, jo vairāk interneta lietotāju to apmeklēs un jo vieglāk Jums būs pacelt savu mājas lapas adresi augstāk par Jūsu konkurentu lapām interneta meklētājsistēmu rezultātu lapās. Izmantojot SEO Jums būs iespēja uzlabot sava uzņēmuma mājas lapas pozīciju meklētājsistēmu meklēšanas rezultātos un Jūs uzņēmuma mājas lapai tiks piesaistīti jauni klienti no saitēm, kas parādīsies citās lapās.

SEO darbības pamats

Meklētājprogrammas savieno pircējus ar pārdevējiem brīdī, kad pircējs izsaka savu vēlmi. Tieši tāpēc tas ir viens no visinteresantākajiem mārketinga kanāliem kāds jebkad ir izgudrots. Tā kā uzņēmumi ir atšķirīgi, arī to mājas lapām ir dažādas prioritātes, līdz ar to arī nav iespējas izstrādāt vienu vienīgu vispārēju SEO pieeju, kas derētu ikvienai mājas lapai. Veiksmīgs SEO prasa, lai katrai atsevišķai mājas lapai un pat katrai lapai, ko tā ietver, tiku izstrādāta individuāla stratēģija kā to vislabāk optimizēt.

Interneta meklētājsistēmas ņem vērā vairākus faktorus, lai noteiktu, kuras lapas rādīt meklēšanas rezultātu augšā, turklāt tie tiek nepārtraukti pieveidoti, tomēr jebkuras lapas stāvokli meklētājsistēmu meklēšanas rezultātos ietekme divu veidu faktori: faktori, kuri atrodas konkrētajā lapā (atslēgvārdu blīvums, lapas satura un koda attiecības utml.), un faktori, kuri atrodas ārpus šīs lapas (lapas atbilstība meklētajiem atslēgas vārdiem jeb vienkāršāk sakot – to, cik daudz ienākošo saišu norāda uz konkrēto mājas lapu). Lai gan faktori, kas atrodas ārpus WEB lapas ir daudz ietekmīgāki, tos sākotnēji ietekmēt ir daudz sarežģītāk, tādēļ SEO parasti uzsāk ar to faktoru optimizēšanu, kas atrodas konkrētajā lapā.
 

Atslēgvārdi

Veiksmīga SEO pamats meklējams atslēgas vārdos – tajos vārdos un vārdu savienojumos, kuri tiek izmantoti optimizējot WEB lapu. Lai panāktu lielāku lapas atbilstību meklētajiem vārdiem, tiem jābūt pēc iespējas saistītākiem ar Jūsu piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Vairumā gadījumu WEB lapas tiek optimizētas izmantojot vairākus atslēgas vārdus un frāzes, tādējādi tiek paplašināta iespēja interneta lietotājiem, ierakstot meklētājā jebkuru no jūsu izvēlētajiem atslēgas vārdiem, nonākt tieši Jūsu lapā. Lai SEO padarītu vēl veiksmīgāku, iespējams optimizēt mājas lapu tā, lai katra tās lapa satur konkrētus, tieši attiecīgajai lapai piemērotus atslēgas vārdus, jo meklētājsistēmas uztver katru mājas lapas lapu atsevišķi. Protams, ka vienas mājas lapas vairākām lapām būs daudz kas kopīgs, piemēram, domēna nosaukums, kā arī dažas saites būs līdzīgas, taču pirmām kārtām, katra lapa ir jāskatās individuāli.

Jo biežāk meklējot informāciju tīmeklī tiek izmantots kāds vārds, jo vērtīgāks ir šis atslēgvārds no SEO viedokļa, tādēļ panākot, ka meklējot šo atslēgvārdu, rezultātu sarakstā pirmajā pozīcijā parādās tieši Jūsu lapa, gandrīz 90% apmeklētāju no visiem, kas meklēja konkrēto atslēgvārdu, aplūkos tiešu Jūsu WEB lapu. Lai nodrošinātu ne vien maksimāli lielu, bet arī pamatotu lapas apmeklējumu, vajadzētu izvēlēties atslēgas vārdus un frāzes, kas izceltu Jūsu piedāvājumu konkurentu vidū. Tieši izvēloties mērķa atslēgas vārdus, kā vienu no SEO priekšrocībām, Jūsu WEB lapa spēs konkurēt ar citiem interneta resursiem. Lai to panāktu jāizvēlas atslēgas vārdi, kuri nav pārāk vispārīgi, un kuri precīzi atbilst Jūsu darbības specifikai, jo kā jau minēts iepriekš – SEO mērķis ir panākt ne vien maksimāli lielu apmeklētāju skaitu, bet galvenokārt reālu klientu piesaistīšanu lapai.

Ir svarīgi neizvēlēties ļoti populārus un vispārīgus atslēgas vārdus, jo Jūsu WEB lapai būs grūtāk konkurēt meklētājsistēmas rezultātos ar citām lapām. Arī no SEO viedokļa ir pareizāk izvēlēties mazāk populārus atslēgas vārdus, kuriem nav ļoti lielas konkurences, jo tā daudz ātrākā un vienkāršākā veidā varēs panākt, ka meklējot pēc konkrētā atslēgvārda mājas lapa būtus pirmajā pozīcijā. Turklāt, izvēloties atslēgas vārdus, nedrīkst aizmirst, ka reti kura meklētājsistēma prot locīt vārdus, tāpēc noteikti jāpievērš uzmanību atslēgvārdu locīšanai. Tomēr SEO izmantojot vienīgi atslēgvārdus, prasīs zināmu laiku, līdz Jūsu mājas lapa parādīsies pirmajos meklēšanas rezultātos, tādēļ svarīgi optimizēt arī ienākošās vienvirziena saites.
 

Ienākošās saites

Pats svarīgākais un nozīmīgākais SEO faktors ir ienākošās vienvirziena saites. Jūsu uzņēmuma mājas lapai būs lielākās iespējas nokļūt interneta meklētājsistēmas rezultātu augšgalā, ja citās mājas lapās būs norādīta saite uz jūsu mājas lapu. Lai panāktu, ka jūsu mājas lapa ieinteresē arī citus, un viņi dotu norādi uz Jūsu lapu, tā ir jāveido tā, lai tās saturs būtu viņiem noderīgs. SEO princips saišu veidošanā ir samērā vienkārš – jo vairāk inākošo saišu būs uz Jūsu uzņēmuma mājas lapu, jo augstāku reitingu tā iegūs, savukārt augsts reitings nosaka to, ka arī interneta meklētājsistēmas algoritms noreaģēs uz Jūsu mājas lapas kvalitāti un tai tiks piešķirta augstāka vieta meklēšans rezultātos.

Saite kādā citā WEB vietnē ne vien nodrošina labu iespēju pacelties augstākā pozīcijā interneta meklētājsistēmas rezultātos, bet tas ir arī viens no vieglākajiem veidiem, kā vispār iekļūst meklētājsistēmu rezultātos. Lai jaunās WEB lapas vispār parādītos meklēšanas programmās, tās regulāri pārmeklē internetu ar automatizētu programmu palīdzību, kas atklāj un reģistrē jaunas lapa, taču, ja vēlaties, lai arī Jūs WEB lapa tiktu šādā veidā atrasta, saite ar norādi uz Jūsu mājas lapu kādā citā WEB vietnē, palīdz meklēšananas programmām atrast un indeksēt konkrēto lapu.
 

SEO ir WEB lapas veiksmes pamats

Mājas lapas optimizēšana nozīmē, ka pasaules veiksmīgākās citas interneta meklētājsistēmas strādā jūsu labā, kā visefektīvākais jaunu klientu piesaistīšanas aģents! Turklāt, bez maksas!
Pēc mājas lapas optimizācijas ar SEO, tās apmeklējumu skaits palielinās no 5 līdz pat 10 reizēm.
Jūsu mājas lapu apmeklēs motivēti interneta lietotāji, kas iespējams kļūs par Jūsu klientiem – tie, kas tieši tobrīd meklēs jūsu piedāvātās preces vai pakalpojumus.
Latvijā SEO ir samērā jauna pieeja tādēļ optimizējot savu WEB lapu, Jums ir ļoti liela iespēja samērā vienkāršā veidā panākt, lai meklētājsistēmas rezultātos tā uzrādītos virs Jūsu konkurentu WEB lapām.
Apmeklētāji, kas jūsu uzņēmuma mājas lapai tiek piesaistīti ar interneta meklētājsistēmas palīdzību, lapā pavada daudz ilgāku laiku un apskata daudz vairāk lappuses, nekā tie, kas Jūsu lapā nokļūst caur baneriem un parasti pamet lapu pēc dažām sekundēm.
SEO pakalpojumam ir augstāks ROI (return on investment) nekā citiem mārketinga risinājumiem. Šī pakalpojuma izmaksas ir salīdzinoši nelielas, pietam, vienreizējas, taču atšķirībā no reklāmas SEO nodrošina ilgtermiņa rezultātu. Veiksmīgi realizētas SEO stratēģijas gadījumā rezultāts var saglabāties un pat augt vairākus gadus, investējot tikai pozīcijas uzturēšanā.
SEO Latvijā var salīdzināt nosaukt par investīciju ar ilgtermiņa atdevi, jo labi veikta optimizācijas kampaņa nesīs rezultātus vēl vairākus mēnešus un pat gadus bez papildus līdzekļu ieguldījuma, kā rezultātā jūsu mājas lapai tiks piesaistīti bezmaksas apmeklētāji no interneta meklētājsistēmām, turklāt – ne par vienu nošiem apmeklētājiem jums nebūs jāmaksā,kā tas būtu izmantojot tradicionālās reklamēšanas metodes.